سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ های تزیینی به چه سنگهایی گفته می شود

 

سنگ های دکوراتیو و تزیینی به چه سنگ هایی گفته میشود

خرید سنگ در دنیای امروز همچنان موضوعی تخصصی است. انتخاب و خرید سنگ ساختمانی در فرایند ساخت ساختمان موضوعی حیاتی محسوب میشود. طراحی ساختمانها به حسن انتخاب سنگ برای ساختمان و سازه بر میگردد. خرید سنگ ساختمانی با توجه به انواع مختلفی از سنگ در بازا ر موجود است که هر یکی برای بخشی از ساختمان مناسب است. انواع مختلف سنگ می توانند گزینه های متعددی برای انتخاب به شما دهد.

 

تراورتن طرق

سنگ های تزیینی

سنگ تزیینی به یک نوع سنگ طبیعی و یا مصنوعی گفته می‌شود که در طراحی داخلی و خارجی که در طراحی داخلی و خارجی ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ به طور کلی یک متریال رایج و البته کاربردی با دوام بالاست که به دلیل خصوصیات ذاتی که دارد ؛ بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل است که به عنوان یک جز اصلی در صنعت ساختمان سازی قلمداد میشود .

استفاده از سنگ تزیینی چه مزایایی دارد

سنگ های تزیینی به دلایل متعدد مورد توجه  طراحان و معماران است.

این سنگ های به دلیل ظاهر زیبا

مقاومت در برابر فشار

حرارت و خوردگی 

و همچنین دوام بالا و انواع رنگ ها

انواع سنگ های ساختمانی

سنگ ساختمانی انواع مختلفی دارد. در زمینه خرید سنگ ساختمانی لازم است موارد متعددی را در نظر گرفت از جمله از این موارد بررسی محل استفاده از سنگ است .  سنگ تراورتن طرق بهترین سنگ نمای ساختمانی است.

انواع سنگ های ساختمانی

در زمینه     خرید سنگ ساختمانی، انواع و اقسامی از سنگ‌ها در بازار موجود هستند که هر یک برای استفاده در انواع پروژه‌های ساختمانی مناسب‌اند. اما این تنوع و انواع مختلف سنگ‌ها می‌تواند انتخاب متعددی در خرید و تصمیم‌گیری برای انتخاب سنگ مناسب، یک چالش جدی باشد. از سنگ‌های گرانیت، مرمریت، تراورتن گرفته تا سنگ‌های مصنوعی، هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. که خریداران باید آن‌ها را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

تعریف سنگ تزئینی

سنگ تزئینی، یک نوع سنگ طبیعی یا مصنوعی است. که به منظور استفاده در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها، فضاهای عمومی یا حتی فضاهای خصوصی استفاده می‌شود. این سنگ‌ها از منابع طبیعی همچون سنگ‌های گرانیت، مرمر، تراورتن، سنگ آهک و سایر سنگ‌های زیبا و با کیفیت تهیه می‌شود. یا از ترکیبات شیمیایی و فیزیکی مصنوعی ساخته می‌شود.

سنگ تزئینی یک جز اصلی در صنعت ساختمانی است. زیرا برای تزیین و زیبایی دادن به ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها از ترکیبات معدنی یا سنگ طبیعی تشکیل می شوند. و دارای ویژگی‌های استثنایی نظیر زیبایی، شکوه و مقاومت می‌باشند ودر ایجاد طرح‌ها و مدل‌های متنوع کمک کنند.

مزایای استفاده از سنگ های تزیینی

سنگ تزئینی به دلایل زیادی مورد توجه طراحان داخلی و معماران قرار می‌گیرد.

این سنگ‌ها به دلیل ظاهر زیبا،

مقاومت در برابر فشار،

حرارت و خورندگی،

همچنین دوام بالا و انواع رنگ‌ها

و الگوها به عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای تزیین

و ارتقای زیبایی فضاها شناخته می‌شوند.

استفاده از سنگ‌های تزئینی در ساختمان‌سازی دو هدف اساسی را دنبال می‌کند.

بهبود زیبایی و جلوه بصری ساختمان به عنوان اولویت اصلی

افزایش مقاومت و دوام ساختمان به عنوان هدف ثانویه

کاربردهای رایج سنگ‌های تزئینی

این نوع سنگ‌ها به صورت تکه‌تکه یا به‌صورت تایل‌ها با ابعاد مختلف برش می خورند. تا به آسانی به سطوح دیوارها یا سقف‌ها نصب شوند. از کاربردهای رایج سنگ‌های تزئینی می‌توان به کفپوش، پشت بندی، پله‌ها، سنگ‌های تزئینی دیوار، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها، نمای ساختمان، آبنماها، و تراس‌ها اشاره کرد.

همچنین، سنگ‌های تزئینی به‌طور گسترده در محل‌های عمومی نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، ادارات و مکان‌های تجاری نیز به‌کار می‌روند. با انتخاب و استفاده از سنگ‌های تزئینی مناسب و با کیفیت، می‌توان به تحولات جذاب و زیبایی در فضاها دست یافت و آنها را به شکلی منحصر به فرد و شگفت‌انگیز تزیین کرد.

به چه سنگ هایی سنگ تزئینی گفته میشود ؟

سنگ‌های دکوراتیو و تزئینی، در واقع نوعی سنگ‌های ساختمانی هستند که قبلاً با آنها آشنا بودیم. این سنگ‌ها همچنان در جایگاه و کاربرد معمول خود، نیز نقش سنگ‌های تزئینی را ایفا می‌کنند. سنگ‌های تزئینی، سنگ‌هایی هستند که برای زینت و تزئین ساختمان‌ها و فضاهای داخلی یا خارجی استفاده می‌شوند. این نوع سنگ‌ها به عنوان سنگ‌های دکوراتیو نیز شناخته می‌شوند و معمولاً دارای ظاهری زیبا و منحصر به فرد هستند که برای ایجاد تنوع و زیبایی در طراحی ساختمان‌ها به کار می‌روند.